REVIEW | ELLIE GOULDING SPEELT UITVERKOCHT SPORTPALEIS LETTERLIJK KAPOT

De 29-jarige Britse zangeres Ellie Goulding trad dinsdag op voor een uitverkocht Sportpaleis in Antwerpen. Wij waren natuurlijk van de partij. (FOTOS: Cutting Edge + wannabes.be)

Na 20 miljoen verkochte platen met haar drie eerste platen, kreeg Ellie Goulding het Sportpaleis al snel aan het zingen. Met haar laatste album kreeg ze toch de kritiek dat het album minder goed was dan haar vorige. Van dat album bracht ze heel wat nummers, waaronder ook haar nieuwe single ‘Something in the way you move’. Ook al klonk ze even goed als op haar albums, toch was er iets dat ontbrak bij haar optreden. De vele liefdesliedjes werden hoe langer hoe meer allemaal op elkaar lijken. Er miste een beetje variatie.

De Burn-zangeres stond in het Sportpaleis voor haar grootste publiek van deze tour. Maar liefst 20.000 kaartjes werden verkocht. Ellie Goulding schrok zelf ervan toen ze op het podium stond. “Oh my goodness, jullie zijn met zo veel! Crazyness.” Maar toch misten we soms een glimlach of een bepaalde inleving dat we verwachten van een superster. Daarnaast kunnen we haar niet genoeg prijzen voor haar akoestische versies van Lights. Dat was misschien wel het beste moment van de show. Ook met ‘Army’ een ode aan haar vriendinnen verbaasde ze ons.

En dan wanneer de show op een hoogtepunt komt, met ‘Anything Could Happen’, gaat het even mis. “Iemand drukte het verkeerde knopje in”, zei de zangeres al lachend. Tijdens de bisnummers kwam er een pijnlijke stilte door een technisch probleem.

De afsluiter ‘Love Me Like You Do’ maakte nog maar eens duidelijk dat dat de grootste hit is van Ellie Goulding. Werkelijk iedereen zong deze song mee. Een perfecte afsluiter.  Ook al zijn we zelf grote fans van Goulding, toch waren we niet helemaal overtuigd ondanks haar ongelooflijk talent.

Maar laten we het er allemaal over eens zijn: ze zag er beeldig uit in elke outfit!

Wil je in de toekomst ook nog zo snel op de hoogte zijn van de nieuwe muziek?
Volg ons dan op: