DANA WINNER OVER HAAR #1-ALBUM

danapuur_1

Dana Winner kwam afgelopen vrijdag met haar gloednieuwe album ‘Puur’ op de eerste plaats binnen in zowel de Vlaamse als Belgische Ultratop lijst. Dat doet haar uiteraard veel plezier. Dana is dan ook meer dan terecht trots met het resultaat.

Dana: “Liefde voor muziek was voor mij een unieke ervaring. Enkele afleveringen volstonden om Vlaanderen te tonen waar ik de laatste jaren mee bezig ben : liedjes zingen die impact hebben en die de mensen raken.

Dat de nummers die ik in het programma zong zo veel kijkers ontroerden, kippenvel bezorgden en met verstomming sloegen, was een bijzonder aangename verrassing. Voor een groot stuk was dit ook de verdienste van de erg getalenteerde en gedreven muzikanten die me in Mallorca omringden. Zonder uitzondering gingen ze tot het uiterste en gaven ze zichzelf helemaal met maar 1 doel voor ogen : een liedje zo mooi en intens mogelijk laten klinken.

Ik houd van deze manier van werken. Bovendien ben ik een teamplayer. Het is dan ook een logische stap dat ik met de muzikanten van Liefde voor muziek de studio ben ingegaan om het album PUUR op te nemen. Ook dit was een fantastische ervaring : de sfeer, de passie en de overgave die er in Mallorca waren, hebben we feilloos kunnen overbrengen naar de studio. De nummers van Liefde voor Muziek werden opnieuw ingespeeld zodat ze krachtiger en meer doorvoeld dan ooit klinken.”

Als ik een cover zing, is het voor mij erg belangrijk dat het supergoed gebeurt en dat ‘mijn versie’ naast het origineel mag liggen. Ik denk in alle bescheidenheid dat we daar heel goed in geslaagd zijn.

“Naast de songs uit Liefde voor Muziek zing ik op PUUR ook een aantal fantastische nieuwe nummers. Het aanbod was erg groot maar samen met mijn team selecteerde ik die liedjes waarvan ik kan zeggen dat ze me op het lijf geschreven zijn en dat ze uit mijn hart komen. Het inzingen verliep bij momenten dan ook erg emotioneel.

Ik ben erg blij met de manier waarop PUUR tot stand gekomen is, ik ben zo mogelijk nog blijer met het eindresultaat. Om nog één niet onbelangrijk detail te vernoemen : de gedoseerde toevoeging van strijkers geven het geheel een tijdloze schoonheid.

Voor mij is PUUR een prachtig vervolg op Liefde voor Muziek, aangevuld met een aantal bijzonder knappe nieuwe songs die helemaal in de lijn liggen van wat ik in Mallorca gezongen heb. ”

BRON: Showbizzsite

Plaats een reactie