AXEELA-INTERVIEW (1): “Mijn hoofddoel is om een voorbeeld te zijn.”

AXEELA (AXELLE AERTS) praat over haar passie voor fitness en haar ‘Pink Ambition’-avontuur.

IMG_20160409_023049.jpg
(c) Foto’s by UTOP Music

In het eerste deel van ons interview, maakten we wat beter kennis met de sportvrouw die schuilt in de jonge Vlaamse zangeres. Tijdens ons interview zaten we in de fitness waar ze dagelijks komt werken. Daarvoor moet Axeela elke dag van Limburg op en af rijden naar Antwerpen , waar ze momenteel haar eigen stekje zoekt. Ook spraken we haar over haar deelname aan het VIJF-programma ‘Pink Ambition’.

UTOP Music: Hoe zijn de makers van Pink Ambition bij u terecht gekomen? 

Axeela: “Toen ik De Lau (Laurens Nuyens) van Astrid Bryan hier getraind heb op mijn werk voor het programma ‘Perfect’, hebben de makers mij onthouden en wisten ze ook al af van mijn zangcarrière. Voor hen was de combinatie van zingen en fitness iets anders. Ik denk ook dat de makers daarnaar zochten, zodat het niet enkel over fashion ging bijvoorbeeld. Dat zorgt zo voor een breking in het programma. Voor mij was dat de perfecte gelegenheid om mijn twee passies aan een groter publiek te kunnen voorstellen.”

Uiteindelijk zijn we allemaal zotte dozen die een passie hebben waar we elke dag mee bezig zijn.

UTOP Music: Is dat dan een echte vriendschapsband die jullie hebben? 

Axeela: “Nu wel, in het begin kende ik enkel Jill De Greef en de rest van ziens, maar na heel wat opnames samen meegemaakt te hebben zagen we elkaar ook elke week. Op die manier zijn we naar elkaar toegegroeid, zijn we hechter geworden. Uiteindelijk zijn we allemaal zotte dozen die een passie hebben waar we elke dag mee bezig zijn.”

 

UTOP Music: In het programma zagen we dat sport ook belangrijk is voor jou. Je vader is zelfs bang dat het een verslaving wordt. Hoe denk jij hierover?
Axeela: “Een verslaving is het zeker niet. ik merk wel dat als ik een week niet heb getraind, dan ben ik lusteloos en heb ik ook minder energie. Toch eet ik ook nog altijd heel graag, dus ik ga ook niet mijn hele leven daaraan wijden. Maar als het moet, ben ik heel strikt en heb ik mijn discipline. Dan eet ik enkel wat op mijn schema staat.”

2016-04-09 02.51.56 1.jpg

UTOP Music: Je traint naast jezelf, ook klanten in de fitness. Haal je meer voldoening om mensen te helpen in de fitness of toch meer als je een prijs wint als fitnessmodel?
Axeela: “Het zijn eigenlijk twee totaal verschillende werelden. Het ene [fitnessmodel] doe ik echt puur voor mezelf. Als ik er een prijs mee win dan is dat altijd leuk, want ik werkt er ook superhard voor. Ik ga wel altijd voor de top drie. Maar ik had nooit gedacht dat ik mijn allereerste prijs zou winnen tijdens mijn allereerste wedstrijd. Daarnaast doe ik mijn personal training ook heel graag. Ik sta op met een lach, en ik krijg gewoon een goed gevoel als ik een klant iets kan bijleren. Als ik zo van die jonge meisjes, die wat ongelukkig zijn en slecht in hun vel zitten, terug wat motivatie kan geven, dan haal ik daar voldoening uit. Mijn hoofddoel in mijn leven is om een voorbeeld te zijn.”

Kiezen tussen mijn sport of zingen, is net als kiezen tussen je kinderen.

UTOP Music: Welke bv’s kunnen we naast Tine Embrechts nog allemaal tegen het lijf lopen tijdens één van je fitness-sessies?
Axeela: “Guga Baul, de man van Tine [Embrechts], die heb ik vandaag ook allebei getraind. Dat is niet anders, maar ik ben ook niet zenuwachtig om met hen te werken. Zij zijn ook maar gewone mensen en even tof als op tv.”

Maar natuurlijk zijn de ’9 speedquestions’ er ook weer bij:
Pizza of een slaatje? Pizza
Smartphone of de pc? Smartphone
Oude of nieuwe K3? Oude
Amerikaanse of Vlaamse series? Amerikaanse
Beyoncé of Lady Gaga? Lady Gaga
Stadsmens of plattelandsmens? Stadsmens
60’s? 70’s? 80’s? Of een andere decennium? 60’s
Carrière of familie? Carrière
Sport of muziek? Muziek [“Maar dat is eigenlijk net als kiezen tussen je kinderen.”)


 

Volgende week zaterdag is deel twee van het interview te lezen. Houd de pagina deze maand zeker in de gaten voor meer nieuws over Axeela.

Plaats een reactie